השקעות לעסקים קטנים – למדו כיצד לאפשר לעסק שלכם לצמוח!

על מנת להביא לגידול ברווחים ולצמיחת העסק שלכם, עליכם ללמוד כיצד להשקיע בצורה חכמה. לכן, לפני שאתם מוציאים לפועל יוזמה עסקית הכוללת השקעה בנכסים מוחשיים ובלתי מוחשיים כאחד, שקלו את האפשרויות השונות הזמינות עבור עסקים קטנים. כפי שנרחיב בהמשך, עם אפשרויות אלה ניתן למנות השקעות במניות, אגרות חוב ועוד. מבין כלל האפשרויות העומדות לרשותכם, בחרו באפשרות שתתאים בצורה הטובה ביותר למטרות העסקיות שלכם.

במדריך זה נסביר על אודות כמה מאפיקי ההשקעות הנפוצים ביותר עבור עסקים קטנים וכיצד הם יכולים לסייע לצמיחתו של העסק הקטן שלכם.

אפיק השקעה מס' 1 – ציוד:

הקצאת משאבים בדמות ציוד חדש עבור העסק שלכם  היא אחת מן הדרכים הטובות ביותר להגדיל את הפרודוקטיביות של המיזם שלכם ולהרוויח יותר כסף. שימוש בציוד הנכון יסייע לכם להגביר את יעילותו של העסק שלכם וכך להביא להקטנת עלויות בד בבד עם עלייה בהכנסות.

אפיק השקעה מס' 2 – מלאי:

מלאי הוא סוג נוסף של השקעות הנפוץ במיוחד בקרב בעלי עסקים קטנים. רכישת מלאי חדש תוכל לסייע לכם להגדיל את המכירות וכפועל יוצא להצמיח את העסק שלכם. אף על פי כן, עליכם לוודא כי יש ברשותכם מספיק אמצעים פיננסיים על מנת לכסות את עלות רכישת המלאי ואחסונו עד למועד מכירתו.

אפיק השקעה מס' 3 – נכסים:

רכישת נכסים נחשבת לאפיק השקעות פופולרי במיוחד עבור בעלי עסקים קטנים. בעלות על נכס תאפשר לכם להעניק לעסק שלכם מקום יציב לנהל בו את פעילותו ועשויה אף לזכות אתכם בהטבות מס. אף על פי כן, חשוב לזכור כי בעלות על נכס טומנת בחובה הוצאות כאלה ואחרות, כגון תשלומי ארנונה, דמי אחזקה וכיוצא באלה.

אפיק השקעה מס' 4 – רישיונות או היתרים:

רכישת רישיונות או היתרים נחשבת אף היא לאפיק השקעות נפוץ ופופולרי עבור עסקים קטנים. רכישת רישיונות והיתרים יכולה לכלול פעילויות כמו רישיונות למכירת אלכוהול או היתרים לפעול בתחומיה של רשות מקומית ספציפית. השגת הרישיונות או ההיתרים הללו תוכל להעניק לעסק שלכם יתרון מול מתחרים שיביא בתורו להגדלת רווחי החברה. אף על פי כן, על פי רוב, קבלת רישיונות או היתרים כרוכה בהשגת אישורים רגולטוריים שדורשים השקעת מאמץ בניהול הליכים ביורוקרטיים ומשפטיים מורכבים ומתישים.

אפיק השקעה מס' 5 – העסקת עובדים:

העסקת עובדים אינה רק הוצאה החיונית לתפקודו התקין של העסק, אלא השקעה לכל דבר. העסקת עובדים חדשים תסייע לעסק שלכם להיות מעורב ביותר פרויקטים, דבר שיביא להגדלת הרווחים. יחד עם זאת, חשוב לוודא כי אתם יכולים להרשות לעצמכם לשלם את המשכורות וההטבות השונות הכרוכות בהעסקתם של עובדים חדשים.

אפיק השקעה מס' 6 – הלוואות לעסקים:

הלוואה לעסק היא ככל הנראה אפיק ההשקעה הנפוץ ביותר עבור עסקים קטנים. אף על פי כן, מדובר גם באחד מהאפיקים המסוכנים ביותר, לאור העובדה שאין ערובה שהעסק החייב יוכל להחזיר את ההלוואה. יחד עם זאת, במידה שתשתמשו בה נכון, הלוואה לעסקים שלישיים תוכל להוות דרך מצוינת לפיתוח העסק שלכם.

אפיק השקעה מס' 7 – מימון הון:

מימון הוא הוא מצב שבו אתם מוותרים על חלק מן הבעלות על החברה שלכם בתמורה להזרמת כספים ממשקיעים. אפיק זה של השקעה יכול להיות דרך מצוינת לממן את פעילות העסק שלכם בתחילת הדרך במידה שאין לכם מספיק מזומנים בהישג יד. אף על פי כן, מימון הון כרוך בסיכון שהמשקיעים החיצוניים ישתלטו בסופו של דבר על החברה שלכם.

אפיק השקעה מס' 8 – הון סיכון:

משקיעי הון סיכון הם משקיעים המתמחים בהשקעה בסיכון גבוה. במידה שהעסק שלכם נופל תחת קטגוריה זו, מתן אפשרות למשקיעי הון סיכון להשקיע במיזם שלכם עשוי להיות אופציה משתלמת במיוחד עבורכם. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי משקיעים אלו מצפים לתשואה גבוהה על השקעתם, כך שסביר להניח שתצטרכו לוותר על הון עצמי רב על מנת להבטיח מהם מימון.

אפיק השקעה מס' 9 – משקיעים פרטיים:

משקיעים פרטיים הם אנשים שמשקיעים את כספם בעסקים צעירים בתמורה למניות בעלות או למכשירי חוב הניתנים להמרה. בניגוד למשקיעי הון סיכון, משקיעים פרטיים אינם דורשים תשואה גבוהה כה עבור ההשקעה שלהם, מה שהופך אותם לאופציה אטרקטיבית עבור חלק מהעסקים הקטנים.

אפיק השקעה מס' 10 – מענקים:

מענקים הם סוג נוסף של השקעה הנחשבת אטרקטיבית עבור עסקים קטנים. מענקים ניתנים על פי רוב על ידי סוכנויות ממשלתיות או ארגונים ללא מטרות רווח ואין צורך להחזיר אותם. יחד עם זאת, מענקים עשויים להיות קשים להשגה ולעתים קרובות שמורים לעסקים בעלי מטרה ספציפית, כגון עסקים המקדמים מחקר ופיתוח או מספקים מקומות עבודה בקהילות מוחלשות או בפריפריה.

בחירה באפיקי ההשקעה הנכונים תסייע להצלחתו של העסק הקטן שלכם. אף על פי כן, חשוב להבין את סוגי ההשקעות השונים וכיצד כל אחד מהם יוכל לתרום לעסק שלכם לפני הוצאתה של ההשקעה לפועל. השקעות לעסקים קטנים כוללות מגוון רחב של אפיקים, לרבות מזומנים, נכסים וצורות הון אחרות. בעת פנייה לאפיקי ההשקעה השונים, חשוב לקחת בחשבון את הסיכונים והתגמולים הפוטנציאליים הקשורים בהשקעה.

השקעות לעסקים קטנים – דברים שכדאי לזכור:

ישנם מספר דברים חשובים שעליכם לזכור בעת ביצוע השקעות לעסקים קטנים:

  1. פוטנציאל התשואה עבור ההשקעה (ROI);
  2. הסיכון הכרוך בהשקעה;
  3. הוכחת יכולתו של העסק לייצר רווח;
  4. הבניית ויישום תוכנית מוצקה לשימוש בהגדלות לצורך הרחבת פעילותו של העסק;
  5. עריכת מחקר מקיף על אודות האנשים העומדים מאחורי החברות והעסקים שבהם אתם מעוניינים להשקיע.

כשמדובר בפוטנציאל התשואה עבור ההשקעה, אין תשובה חד משמעית לשאלה כמה רווחים יכולים המשקיעים לצפות לראות כתוצאה מהשקעה בעסק קטן. יחד עם זאת, חשוב לזכור שגם אם עסק קטן אינו מייצר תשואה גבוהה כנגד ההשקעה הראשונית בו, ההשקעה בו עשויה להיות כדאית במידה שגלום בו פוטנציאל צמיחה לטווח ארוך.

בנוסף, על המשקיעים לזכור כי תמיד קיימת מידה מסוימת של סיכון בכל אפיק השקעה, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בעסקים קטנים. לכן, לפני ביצוע ההשקעה, חשוב לבצע הערכת סיכונים מקיפה. הגורם העיקרי שיש לתת עליו את הדעת בעת הערכת הסיכון הוא הרקורד של העסק עצמו. האם החברה הייתה רווחית בעבר? האם יש לה תכנית מוצקה לצמיחה עתידית? לבסוף, חשוב מאוד לבצע בדיקת נאותות מקיפה, במסגרתה ייחקרו החברה שבה אתם מעוניינים להשקיע, צוות ההנהלה שלה ודוחותיה הכספיים.

לסיכום:

חשוב להבין לעומק את אפיקי ההשקעות השונים ומה היתרונות והחסרונות הגלומים בכל אחד מהם. שקלו את הסיכונים והתגמולים הפוטנציאליים העולים מכל אפיק השקעה וודאו כי אתם חשים בנוח עם רמת הסיכון הכרוכה בהם. על מנת למקסם את פוטנציאל הצמיחה של העסק שלכם, רצוי לפנות לגורם מקצועי המתמחה בייעוץ וליווי עסקים קטנים.

חברת ויוה לה מוזס נולדה מתוך שיתוף פעולה של מספר עסקים משפחתיים ממגזרים מקצועיים שונים על מנת לסייע לעסקים לצמוח בקצב הנכון, לצורך יצירת שיתופי פעולה פורים ובני קיימא. החברה תופסת את לקוחותיה כשותפים לדרך, תוך הפרייה הדדית. לכן, מספקת ויוה לה מוזס את כלל הכלים הדרושים על מנת לאפשר לעסק שלכם להתפתח, תוך שמירה על החזון העסקי המשותף למען עתיד טוב וירוק יותר. החברה מתמחה במתן ייעוץ עסקי לעסקים קטנים, תוך סיוע בהוצאה לפועל של מיזמים מקדמי צמיחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *