למה להשקיע בנדל"ן? כל הסיבות לפי יריב פז

יריב פז הוא אחד מיזמי הנדל"ן המובילים כיום בישראל, והוא מלווה יזמים ומשקיעים לכל אורך  שלבי ההשקעה. הוא בעלים של חברת השקעות נדל"ן בינלאומית, המתמחה בשוק הנדל"ן למגורים בישראל, גרמניה וארה"ב. בנוסף לליווי יזמים להשקעות נדל"ן חכמות, הוא משקיע בעצמו ובנה לעצמו כבר פורטפוליו נדלני מניב המונה כ-100 יחידות דיור בארץ ובעולם. אז בואו ונקרא למה הוא ממליץ להשקיע בנדל"ן.

למה להשקיע בנדל"ן?

האם כדאי לקנות דירה להשקעה? אנשים מחפשים אפיקי השקעה שונים. יש הפונים לשוק ההון. אך לפי יריב פז, שוק ההון אינו יציב בשנים האחרונות, בעיקר לאחר משבר הקורונה שפקד את העולם.  לכן מומלץ, לדעתו, לפזר סיכונים ולהשקיע גם בהשקעות אלטרנטיבות, למשל בנדל"ן.

למעשה, שוק הנדל"ן הוא אחד מהיציבים שיש ואם יש בו איזו תנועה, זה בעיקר כלפי מעלה. כדאי לדעת שמאז קום המדינה ועד היום, מחירי הדירות בישראל לא ירדו. וגם אם הייתה ירידה קלה בשנות ה-90, לטווח הארוך זה לא השפיע על ערך הדירות, וכיום אלו דירות השוות פי 4 ואף יותר משווי הנכס אז.

בנוסף, שווי הרווח מנדל"ן הוא כפול, לעומת שוק ההון. גם מדמי השכירות וגם משווי הנכס שעולה. אז אם משקיעים שואלים את עצמם האם כדאי להשקיע בנדל"ן, התשובה לפי יריב פז, היא כן. לעומת שוק ההון מדובר בהכנסה פסיבית, פעם אחת משקיעים וזהו. בשוק ההון כל הזמן צריכים להיות פעילים, להיות עם האצבע על הדופק, לעקוב אחרי חברות ומניות, למכור ולקנות. הרבה התעסקות.

האם כדאי להשקיע בנדל"ן?

האם כדאי לקנות דירה עכשיו? בסופו של דבר זו ההשקעה הכי משתלמת. בניגוד לאפיקי השקעה נזילים יותר, כשמשקיעים בדירה, נשארים עם נכס ביד. משקיעים בנדל"ן קונים דירות כדי למכור אותן ברווח או כדי להשכיר אותן. אפשר לקנות דירה, לשפץ אותה, להעלות את הערך שלה ולמכור אותה. או להשכיר אותה, להחזיר את ההשקעה בדירה  ובהמשך ליהנות מהרווחים.

השקעות בנדל"ן בישראל הוכיחו את עצמן בשנים האחרונות, לאור העלייה המתמדת במחירים בשנים האחרונות. השקעה בדירה זה בטחון כלכלי ושקט נפשי. רוב המחקרים מראים שכל מי שהגיע לעצמאות כלכלית, עשה זאת דרך השקעה בנדל"ן.

השקעה בנדל"ן זו עסקה מניבה המאפשרת תזרים מזומנים חודשי. בעצם, אם תחשבו על זה, השוכר הוא זה שמשלם את המשכנתא שלכם. וכאשר מתכננים נכון, נשאר עודף, תזרים חיובי בכל חודש. מצב שהרבה שואפים אליו. ולאחר סיום תשלום המשכנתא, יש הכנסה פסיבית בכל חודש.

איך משקיעים בנדל"ן

מנסים למצוא דירה מתחת למחירי השוק, משביחים את הנכס ומוכרים אותה במחירי השוק. בכך מגדילים את ההון העצמי ונפגשים מהר מאוד עם הכסף.

בניגוד להרבה ענפים ושווקים אחרים בעולם, שוק הנדל"ן הוא מהיציבים שיש. בעיקר בישראל. רוב הזמן אין הפתעות ושינויים דרמטיים שישפיעו על אחוזי התשואה של המשקיעים. ברוב המקרים המשקיע לא אמור להיתקל בכל מיני הפתעות לא צפויות. מדובר גם בעבודה די קלה. יש שלבים התחלתיים אבל ברגע שנרכש הנכס, ההתעסקויות הן ממש זעירות. למצוא שוכר, קונה וכד'.

היתרונות של השקעה בנדל"ן

למה להשקיע בנדל"ן? מעבר להשקעה הכדאית, תנאים שונים גם מאפשרים זאת. בנק ישראל מאפשר קבלת משכנתאות בשני שליש פריים במקום בשליש. מס הרכישה לדירה שנייה, שהיא לרוב דירה להשקעה, ירד מ-8% ל-5%.

גם השכר הממוצע במשק עלה כך שאנשים יכולים לעמוד במשכנתאות בהיקף גדול ובשכר דירה. בנוסף, גיוסי הון בהיי טק מאפשרים יותר כסף להשקעה בשוק הנדל"ן.

אבל השקעה בדירה היא לא לפתוח את העיתון ולחפש דירה, או לפנות למתווך דירות. צריך יותר מכך. שוק הדירות הוא שוק "רותח" עם הרבה ביקוש, התחלות בניה, יזמות ופרויקטים שונים וכדי לעשות את ההשקעה הטובה והנכונה, צריך לפעול  באופן מושכל. הדרך הטובה ביותר היא לפנות לחברה שזו המומחיות שלה.

איך כדאי להשקיע בנדל"ן?

רבים חוששים מהשקעה בנדל"ן, בעיקר בגלל שאינם בקיאים בתחום. הם חוששים לקחת סיכונים ומרגישים חוסר שליטה. בסופו של דבר הם מחליטים לא להשקיע.

אבל אם פועלים נכון, עם האנשים הנכונים, אין סיבה שלא להיכנס לתחום ההשקעות בנדל"ן. לכן כדאי להיעזר בחברה שזו המומחיות שלה. כזו המלווה את המשקיע המתחיל צעד אחר צעד.

לפי יריב פז חשוב שהשקעה בנדל"ן תיעשה תוך הכרות מלאה של השוק. כזו המסננת אזורי ביקוש, שכונות טובות ולא טובות להשקעה ועוד פרמטרים שונים. בנוסף, כדאי להיעזר ברשת קשרים ענפה כדי להכיר את העסקאות הטובות ולהיות קרוב אליהן.

חשוב גם חיבור לרשתות התיווך הגדולות וכך להגיע אל הדירות והנכסים הטובים ביותר. אנשים שרוצים להשקיע בנדל"ן ועושים זאת באמצעות חברה וותיקה, מקצועית ומנוסה יגיעו לא רק לעסקאות הטובות ביותר, אלא גם יהיו שקטים מכל מה שכרוך בנוסף.

חברת נדל"ן מחברת את המשקיע עם עורך דין מומחה שמלווה אותו בעסקאות שהוא עושה, במחירים אטרקטיביים ביותר. לחברה יש גם קשרים עם הבנקים והיא יכולה להשיג תנאים מעולים למשכנתאות.

אם יש צורך בשיפוץ והשבחה, מחברים את המשקיע לבעלי מקצוע מומחים בשיפוצים. כמו-כן, החברה עוזרת לבעל הנכס למצוא שוכר באופן מקצועי ולאחר מכן להתנהל מול הדייר שגר בו, כדי שהמשקיע יהיה פסיבי עד כמה שניתן ורק ייהנה מההשקעה.. מתחילת התהליך ועד סופו מקבלים ליווי מקצועי, כך שאפשר להיכנס להשקעה בראש שקט.

התחרות בשוק הנדל"ן היא מאוד גדולה. אך חברה שצברה ידע וניסיון מזה 17 שנה, כמו החברה בראשה עומד יריב פז, מאפשרת לה לאתר הזדמנויות השקעה רבות וטובות, עבור כל המשקיעים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *