נדל"ן ירוק – העתיד של עולם ההשקעות

נדל"ן ירוק הופך במהירות לאחת הדרכים הפופולריות ביותר להשקעה בשוק הנדל"ן כיום. ככל שהמודעות לחשיבות השמירה על הסביבה והפחתת טביעת הרגל הפחמנית גוברת, יותר ויותר משקיעים בוחנים דרכים אפשריות באמצעותן יוכלו לשלב ערכים אלו בחייהם ובתיקי ההשקעות שלהם.

נדל"ן ירוק יכול להיות השקעה חכמה מאוד, אבל חשוב להבין לעומק במה אתם משקיעים לפני שאתם מבצעים את הרכישה. במאמר זה, נגדיר מהו נדל"ן ירוק על כל סוגיו השונים ונסקור דרכים להרוויח מהשוק הגדל של נדל"ן ירוק, כולל כמה טיפים חשובים וכללי מפתח שצריך להכיר לפני שנכנסים לתחום.

נדל"ן ירוק יכול ללבוש צורות רבות ומגוונות – החל ממיזמי בנייה חדשים שתוכננו מהיסוד מתוך מחשבה על שמירה על הסביבה וכלה בנכסים קיימים שעברו תהליכי ייעול אנרגטי וחסכוני. יש גם מגוון של אישורים ודירוגים זמינים עבור מיזמי נדל"ן ירוק, שיכולים לעזור לכם לזהות נכסים העומדים בתקני הקיימות.

להלן מספר דוגמאות מרכזיות לסוגים של נדל"ן ירוק:

  • מבנים עם אישור Leadership in Energy and Environmental Design- LEED, או מנהיגות בתכנון אנרגיה וסביבה בעברית, היא תוכנית הסמכה שמעריכה את הביצועים הסביבתיים של מבנים. בניינים שמקבלים אישור LEED חייבים לעמוד בתקנים מחמירים בתחומים כמו יעילות אנרגטית, חיסכון במים וניהול פסולת.
  • גגות ירוקים – גגות המכוסים בצמחייה או דשאים. גגות ירוקים עוזרים לקרר מבנים בקיץ ולשמור על החום בחורף, מה שמוביל להתייעלות אנרגטית, וכן לשמירה על איכות האוויר בסביבה.
  • פאנלים סולאריים – ממירים את אור השמש לאנרגיה חשמלית. התקנת פאנלים סולאריים יכולה לעזור להפחית את צריכת האנרגיה של הבניין ולחסוך כסף על חשבונות החשמל.
  • חימום גיאותרמי – שימוש בחום מהאדמה ליצירת אנרגיה תרמית. אנרגיה זו יכולה לשמש לחימום מבנים או לספק מים חמים לרחצה ולכביסה. חימום גיאותרמי הוא דרך יעילה מאוד לחימום מבנים שיכולה להפחית את עלויות האנרגיה עד 70%.
  • מערכות מים אפורים – מים אפורים הם שפכים מפעילויות ביתיות כגון מקלחת, שטיפת כלים וכביסה. ניתן לעשות שימוש חוזר במים אפורים לצורך השקיה או לניאגרה באסלה, ובכך לחסוך במים ולהפחית את העומס על מערכות הביוב העירוניות.

למה להשקיע בנדל"ן ירוק?

יש הרבה סיבות טובות להשקיע בסוגים של נדל"ן ירוק. להלן כמה מהן:

  • מודעות סביבתית הופכת יותר ויותר חשובה לצרכנים – יותר אנשים מחפשים אפשרויות ידידותיות לסביבה בכל הקשור לדיור והשקעות. על ידי השקעה בנדל"ן ירוק, אתם יכולים להתחבר למגמה גוברת זו בשוק.
  • חסכון באנרגיה – נכסים שתוכננו או עברו התאמה סביבתית צורכים לעתים קרובות פחות אנרגיה מבניינים מסורתיים, וכתוצאה מכך חשבונות החשמל נמוכים יותר עבור הדיירים או הבעלים. בנוסף, התקנת טכנולוגיות שנות, כמו פאנלים סולאריים, יכולה להעלות את ערך הנכס על ידי הפחתת עלויות התפעול לטווח ארוך.
  • השפעה סביבתית מופחתת – נוהלי בנייה ושיפוץ ירוקים בדרך כלל מייצרים פחות פסולת ומשתמשים בפחות משאבים, ובכך מפחיתים את פליטת גזי החממה ואת טביעת הרגל האקולוגית של הפרויקט.

ישנן דרכים רבות ושונות להפוך נכס לירוק, וכן אין כללים חד משמעיים לגבי מהו בדיוק נדל"ן ירוק. כמה מהתכונות הנפוצות ביותר כוללות:

תכונות חיסכון במים כגון שירותים וברזים עם זרימה נמוכה, גינון עמיד לבצורת וחביות גשם או בורות מים לאיסוף מי גשמים.

טכנולוגיות חסכוניות באנרגיה כגון מכשירי חשמל בעלי יעילות גבוהה, תאורת LED, פאנלים סולאריים, מאווררים לכל הבית או בידוד בעליית הגג.

תכונות שימור חומרים כגון חומרי בנייה ממוחזרים, עץ, וצבעים נטולי פורמלדהיד.

תכונות למניעת זיהום כגון מוצרי ניקוי לא רעילים, מתלים לאופניים עבור תושבי הבניין ותמריצים כאלו ואחרים לנסיעה נטולת צריכה אנרגטית.

ישנם סוגים שונים של נכסי נדל"ן ירוק: בתי מגורים משפחתיים, בנייני משרדים מסחריים, מוסדות, כמו בתי ספר ובתי חולים, פרויקטים קמעונאיים כמו חנויות וכן פרויקטים תעשייתיים כמו מפעלים.

מה כדאי לקחת בחשבון לפני השקעה בנדל"ן ירוק?

אם אתם מתעניינים בהשקעה בנדל"ן ירוק, יש כמה דברים שכדאי לזכור. ראשית, כמו בכל השקעה, ודאו שאתם מבינים במה שאתם משקיעים. ישנם סוגים רבים ושונים של נדל"ן ירוק הזמינים להשקעה, ולא כולם שווים במורכבות ובעלות שלהם. בצעו מחקר מקדים ומקיף וודאו שאתם משקיעים בנכס העונה על הצרכים, הרצונות והציפיות שלכם.

שנית, היו מודעים לעלויות הכרוכות בנדל"ן ירוק. בעוד שלבניינים ברי קיימא יש לרוב עלויות תפעול נמוכות יותר, לפעמים הם יכולים להיות יקרים יותר לרכישה או לבנייה מאשר נכסים מסורתיים. ודאו שאתם מודעים לכל העלויות הכרוכות בהשקעה לפני קבלת החלטות כלשהן.

לבסוף, אל תשכחו לקחת בחשבון את מיקום הנכס. נדל"ן ירוק ממוקם לרוב באזורים נחשקים, מה שיכול להעלות את המחיר. אם אתם מחפשים מציאה, מומלץ לשקול נכסים המרוחקים יותר מאזור המטרופולין המרכזי. בכך, נדל"ן ירוק הוא השקעה חכמה לכל מי שמחפש לחסוך כסף ולעזור לאיכות הסביבה.

לפני שנכנסים למיזם נדל"ן ירוק, כדאי לזכור את הגורמים הבאים:

מיקום – מיקום הנכס חשוב מכיוון שהוא ישפיע על כמות העבודה שצריך להשקיע על מנת להפוך אותו לידידותי לסביבה. לדוגמה, אם הנכס ממוקם ליד כביש מהיר סואן, ייתכן שיהיה צורך להוסיף בידוד אטום לרעש על מנת להפחית את זיהום הרעש.

מדידת נטו – כאשר בעל הנכס מייצר יותר אנרגיה מתחדשת ממה שהוא צריך לשימוש עצמי ושולח את העודפים בחזרה לרשת החשמל. במדינות מסוימות, וישראל ביניהן, חוקי מדידת נטו מאפשרים לבעלי בתים עם פאנלים סולאריים למכור את עודפי האנרגיה שלהם בחזרה לחברת החשמל בתעריפים קמעונאיים.

חוקים אזורים – הגבלות ייעוד יכולות להשפיע על מידת הידידותיות לסביבה המצופה מהנכס. לדוגמה, אם נכס מיועד לשימוש תעשייתי, אך הבעלים מעוניין להסב אותו לבית מגורים, הוא עלול להיתקל בהגבלות ייעוד האוסרות על סוגים מסוימים של שיפוצים או בנייה.

חוקי בנייה – חוקי בנייה קובעים סטנדרטים מינימליים לחומרי בנייה ושיטות עבודה. הם משתנים ממדינה למדינה, לכן חשוב לבדוק עם גורמים מקומיים כדי לראות אילו סוגי בנייה ירוקה מותרים לפי חוקי הבנייה המקומיים.

סיכום

לסיכום, נדל"ן ירוק הוא דרך מצוינת לעזור לסביבה תוך השקעה חכמה ההופכת במהירות למגמה פופולרית להשקעה בשוק הנדל"ן, ככל שאנשים הופכים מודעים יותר לחשיבות של שמירה על הסביבה האקולוגית כחלק אינהרנטי של שוק הנדל"ן בעתיד ובהווה.

כאמור, ישנן הרבה סיבות טובות להשקיע בנדל"ן ירוק, כולל העובדה שיותר ויותר צרכנים מייחסים למודעות סביבתית חשיבות, וכן בשל העובדה שנדל"ן ירוד נוטה להיות חסכוני יותר באנרגיה, מים ומשאבים. הקפידו לעשות מחקר מקדים ומקיף לפני שאתם משקיעים בכל מיזם של נדל"ן ירוק, וזכרו את הגורמים שהזכרנו לעיל.

תמיד כדאי לפנות למומחים בתחום כדי ללמוד עוד ולדעת לאיזה פרויקט של נדל"ן ירוק כדאי להיכנס כמשקיעים. פנו אלינו עוד היום כדי להרחיב את הידע שלכם כמשקיעים ולהיחשף לפרויקטים משתלמים שהינם חלק מהמגמה ההולכת גוברת של נדל"ן ירוק בארץ ובעולם בכלל. בכך, תוכלו גם להשקיע בפרויקט משתלם וגם לתרום למאמץ החשוב לשמירה על הסביבה האקולוגית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *