פרסום עסקים – כיצד לפרסם את העסק שלכם באופן יעיל?

לקוחות הם הנכס העיקרי של כל עסק, אך האסטרטגיה למשיכת הלקוחות היא אחת מהדאגות הגדולות של בעלי עסקים קטנים. עסק עם מוצרים או שירותים יוצאי דופן באיכותם יכול להיכשל במכירות עקב היעדר אסטרטגיית פרסום מתאימה.

לקידום אפקטיבי, עסקים קטנים צריכים לאמץ אסטרטגיות פרסום שמגבירות את המכירות שלהם ומגיעות לקהל רחב יותר של לקוחות. לעסקים קטנים יש בדרך כלל תקציב מוגבל מאוד המוקצה לקידום המוצרים או השירותים שלהם. אין להם מספיק כוח אדם או אפילו מחלקת פרסום נפרדת. בנסיבות כאלה, מעבר לכלי פרסום מקוונים עוזר לעסקים קטנים להישאר במסגרת התקציב שלהם תוך כדי קידום מכירות באמצעות פרסום והרחבת קהל הלקוחות.

לפני שבוחרים באסטרטגיית פרסום שמתיישרת בצורה מושלמת עם המודל העסקי, בעלי עסקים קטנים נוטים להתמקד בנקודות הבאות:

  • מה הם מוכרים, מי יהיה קהל היעד, ואילו בעיות של הקהל פותרים המוצרים שלהם?
  • באיזה מצב מקוון משתמש קהל היעד כדי לחפש בקטגוריית המוצרים/שירותים שהם מציעים?
  • באיזו פלטפורמת פרסום משתמשים המתחרים שלהם?
  • הגדרה מקדימה של הצעת המכירות. הצעת מכירות ייחודית היא האופן שבו עסק מבדל את מוצריו בעיני קהל היעד ביחס למתחריו.
  • תקציב פרסום וקמפיינים פרסומיים התואמים לתקציב של העסק.

בחירת כלי לפרסום עסקי

ככלל, עסקים קטנים מתמודדים עם יותר אתגרים מאשר עסקים גדולים, אבל ברגע שהם בונים את המותג שלהם ומשמרים את הלקוחות, הם מרוויחים הטבות בטווח הארוך. בעלי עסקים קטנים ככל הנראה מבצעים תפקידים רבים, החל ממעקב אחר מכירות ועד הנהלת חשבונות ומתן שירות לקוחות.

עם כל כך הרבה מסגרות פעילות, בחירת כלי הפרסום הנכון מקלה על ביצוע ההתנהלות השוטפת ומפחיתה את העומס. להלן סוגי הפרסום האפקטיביים שבהם משתמשים עסקים קטנים כדי לקדם את המוצרים או השירותים שלהם המתאימים לתקציב ולמודל העסקי שלהם.

פרסום במדיה חברתית

אחד המרחבים היעילים והמשתלמים ביותר לקידום עסק קטן הוא פלטפורמות מדיה חברתית. הפלטפורמות הפופולריות ביותר הן פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ולינקדאין. ניתן לפרסם באחת מהן, בכולן או בחלקן. בהתאם לסוג העסק, קל יותר למקד פרסומים לקהל היעד במדיה החברתית, שכן מודעות בתשלום וגם מודעות שלא בתשלום עוזרות להגביר את טווח ההגעה ללקוחות.

  • פייסבוק

פייסבוק היא פלטפורמת הפרסום העסקית הוותיקה והמשתלמת מכולן. לכל אדם יש כיום חשבון פייסבוק, אליו הוא נכנס לפחות פעם ביום. למרות שנראה שפייסבוק היא הבחירה החיונית להפעלת קמפיינים פרסומיים באמצעות יצירת לידים, מודעות וידאו ותמונות קרוסלה וכו', התוכן בפלטפורמה זו צריך להתבלט ולהיות ייחודי, מצחיק או אינפורמטיבי. כזה שמושך את העין.

חלפו הימים שבהם משיכת תשומת הלב של הקהל דרך הפלטפורמה החברתית דרשה רק הצגת לוגו של העסק עבור ציבור לקוחות רחב. פייסבוק מאפשרת כיום לעסקים למקד פרסומים לקהל מסוים באמצעות מודעות בתשלום. ניתן, למשל, לקדם פוסטים ספציפיים על ידי תשלום קטן. מכיוון שפייסבוק אוספת את הנתונים של מיליוני משתמשים, היא עוזרת לתוכן להגיע לקהל שמחפש אותו או עשוי להביע מעורבות בעקבותיו.

  • אינסטגרם

עם יכולת המיקוד החזקה של אינסטגרם, עסקים קטנים מכוונים לקהלים באמצעות נתונים דמוגרפיים, מיקום, התנהגויות בפלטפורמה ותחומי עניין. אינסטגרם מאפשרת לעסקים ליצור מודעות ומעורבות במהירות על ידי הצגת אופציות כמו שיווק משפיענים ומודעות חסות.

מלבד לפוסטים ממומנים, עסקים קטנים יכולים לקדם את המוצרים שלהם על ידי יצירת סטוריז ושידור אינסטה לייב ללא עלות. אינסטגרם כוללת את רוב אותם אמצעי המיקוד של פייסבוק דרך אלגוריתם המשתנה במהירות, אך מעקב אחר הטרנדים עוזר לה להישאר באור הזרקורים. רק שיווק משפיענים ומובילי דעת קהל דרך הפלטפורמה עולה קצת יותר. מלבד זאת, הפיצ'רים ידידותיים למשתמש וזולים לעסקים קטנים.

  • לינקדאין

שלא כמו פייסבוק ואינסטגרם, זו פלטפורמה מקצועית יותר שעוזרת בפרסום עסקי, תוך יצירת מודעות לעסק ומעורבות מצד הלקוחות, במיוחד אם העסק עוסק במוצרי B2B. בכך, לינקדאין עוזרת ביצירת קשרים ויצירת לידים לעסקים.

 למרות שאנשי מקצוע וקהל המכוון לקריירה הם המומחיות של לינקדאין, עדיין ניתן לקדם את העסק על ידי בחירת האסטרטגיה הנכונה. לדוגמה, אם עסק מוכר שירותי IT לעסקים קטנים, ניתן ליצור דרך הפלטפורמה קשרים עם מנהלים בארגוני IT שונים כדי לקדם את השירותים כראוי.

Google Ads

Google Ads פועלת ביעילות עבור עסקים קטנים. שיטת הפרסום הזו ידועה גם בשם תשלום לפי קליק. זהו שיווק במנוע החיפוש של גוגל שבו המפרסם בוחר מילות מפתח הקשורות לעסק, ויוצר מודעות חיפוש שמתאימות למילים אלו.

לאחר מכן, המודעה מתחילה להופיע בדף התוצאות של מנוע החיפוש. שם הוא למעשה מתחרה במפרסמים אחרים העולים במנוע החיפוש כדי לקבל יותר מעורבות ממשתמשים. אחד היתרונות העיקריים של פרסום מסוג זה הוא שמשלמים רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה. כמו כן, אתה יכול להגדיר תקציב לחודש כבעל עסק, כך שגוגל תפסיק להציג מודעות כשמגיעים למגבלה.

צורת פרסומת זו ניתנת למדידה, שכן ניתן להפיק בקלות נתונים לגבי התגובה של אנשים למודעות. Google Ads נותנת את האפשרות להקצות ציון איכות למילות המפתח הנע בין 1 ל-10. הציון מודד עד כמה המודעות רלוונטיות למילות המפתח שאנשים מחפשים, מה שמביא לציון טוב יותר. לפיכך, ציון גבוה מביא לעלות נמוכה לכל קליק. בדרך זו, מודעות באיכות גבוהה משיגות מעורבות גבוהה יותר בעלות נמוכה.

פרסום מודפס

עם התקדמות הטכנולוגיה ובואו של העידן הדיגיטלי, הפרסומת המודפסת איבדה את מהותה. יתר על כן, הדפסת פרסומות, כמו למשל על שלטי חוצות או בעיתון היומי, עולה יותר מאשר פרסומת דיגיטלית.

בעבר, עסקים נהגו לפרסם את המוצרים שלהם בעיתונים ובצהובנוים. כיום, לעסקים לא כדאי בדרך כלל לדבוק באסטרטגיית פרסום מודפס כדי לחסוך בעלויות ולהישאר במגבלות התקציב.

עדיין, עסקים שמכוונים לקהל זקן יותר, שעוד נוהג למשל לקרוא בעיתון המודפס כל יום ואינו חשוף לתכנים דיגיטליים, עדיין כדאי לפנות לדרך פרסום מסורתית זו. ועדיין, אחת המגבלות הבולטות ביותר של פרסום מודפס היא חוסר היכולת לאפיין את קהל הלקוחות ולשלוח לו מסרים ממוקדים, כמו שהרשתות החברתיות מציעות למפרסמים דרכן.

סיכום

לסיכום, כולם יודעים שהפרסום הוא הלב הפועם של עסקים מודרניים. בלעדיו לא ניתן לקיים שגרת עבודה רווחית, שכן זו הדרך הבלעדית להגיע לקהל לקוחות גדול, בין אם מגוון או הומוגני. חברות קטנות כגדולות רותמות את כוח הפרסום כדי להרחיב את העסק ואת בסיס הצרכנים שלהן ולהגביר את המודעות למוצרים שהן מוכרות.

לבחירת כלי פרסום עסקי שיעזרו לקדם את העסק תמיד יש השלכות ארוכות טווח על המכירות וההכנסות. לכן, כדאי מאוד להתייעץ עם מומחה לפני שבוחרים באסטרטגיית פרסום ספציפית.

 השקעת משאבים על שיטת פרסום שאינה יעילה לעסק שלכם עלולה להסתכם בבזבוז לא תמורה נאותה, ובכך בצמצום ההחזר על ההשקעה בפרסום. פנו אלינו עוד היום כדי להתחיל לעבוד על אסטרטגיית פרסום מודרנית ומעודכנת לעסק שלכם, כזו שתדע לשכלל בדיוק את הצרכים העסקיים שלכם דרך שוק הפרסום העכשווי לעסקים קטנים וגדולים כאחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *