שיווק עסק: ארבעה צעדים ראשונים לשיווק עסקי

כיום, ידוע לכל ששיווק עסקי הוא אחד הכלים החשובים ביותר להצלחת העסק. עסקים מכל הסוגים ומכל הגדלים זקוקים למעטפת שיווקית חכמה ומדויקת על מנת להצליח למשוך לקוחות ולשמור על צמיחה עסקית. חשיבות השיווק גדולה במיוחד לאור צמיחת הרשתות החברתיות והאינטרנט, כאשר הסביבה הדיגיטלית הופכת למשמעותית בכל מקום בחיינו. לכן, עסקים זקוקים לנוכחות דיגיטלית משמעותית על מנת להמשיך לצמוח ולשגשג לאורך זמן.

יחד עם זאת, נשאלת השאלה מהם הצעדים הראשונים שיש לקחת כאשר מעוניינים להתחיל לשווק עסק, או לשכור שירותים של משרד שיווק. להלן ארבעת הצעדים הראשונים של שיווק עסק:

  1. אפיון העסק והצרכים השיווקיים
  2. בניית מותג לעסק
  3. בניית נוכחות ברשתות החברתיות
  4. הפעלת כלים נוספים לשיווק העסק

צעד #1 – אפיון העסק והצרכים השיווקיים

הדבר הראשון שיש לעשות כאשר אנו מעוניינים לשווק עסק, הוא לאפיין את העסק והצרכים השיווקיים שלו. לכל עסק יש קהל יעד אחר, מטרות אחרות ויעדים אחרים. בהתאם לכך, לכל עסק יש מעטפת שיווקית שמתאימה לו, ולא מתאימה לעסקים אחרים. לכן, חשוב מאוד לבצע אפיון מלא לעסק לפני שמתחילים במשימת השיווק. את האפיון רצוי לעשות יחד עם משרד שיווק, שיידע לאפיין את העסק בצורה מדויקת ומלאה.

להלן מספר תחומים שיש לאפיין בעסק לפני תחילת השיווק:

  • קהל היעד: אפיון קהל היעד של העסק הוא הבסיס לכל שיווק מוצלח. את האפיון לרוב עושים על בסיס פילוח גילאים, מגדר, מקום מגורים, דת או תרבות. יש לחשוב על קהל היעד ששירותי העסק יהיו הכי רלוונטיים עבורו, ובהתאם לכך להציב יעדים ברורים.
  • מטרה שיווקית: לפני תהליך השיווק, יש לאפיין במדויקת את המטרה והיעד אליו שואפים להגיע. רצוי לחשוב על ייעד ברור ומוגדר של כמות לקוחות חדשים שמעוניינים למשוך, או כמות פניות או הזמנות שאנו רוצים להשיג. כך נוכל לראות את התוצאות הישירות של השיווק ולעמוד ביעדים שלנו.
  • מחקר מתחרים: לפני תהליך השיווק יש לבצע סקירה של המתחרים של העסק. יש לאפיין את היתרונות והחסרונות של המתחרים ולנסות לאימוד את מידת ההצלחה שלהם. כך, תוכלו מראש ללמוד מטעויות של אחרים וגם לנצל חללים ריקים שניתן למלא.
  • משפך שיווקי: על מנת לבצע שיווק יעיל, עליכם להבין לעומק את קהל היעד שלכם. לאחר שאפיינו את קהל היעד, יש לנסות להבין באיזה שלב של ה"משפך" קהל היעד שלנו נמצא. כלומר, עד כמה הוא מבין את המוצר שלנו, יודע כיצד לעשות בו שימוש או מכיר את הבעיה. ישנם מוצרים שיש להסביר מה הם עושים, למשל אם מדובר בגאדג'ט או מכשיר טכנולוגי. לעומת זאת יש מוצרים שקהל היעד יודע מה הם, ולכן יש להסביר מדוע המוצר שלנו הכי טוב מבין אלה הנמצאים בשוק.

שלב #2 – בניית מותג לעסק

לאחר שביצענו אפיון מלא לעסק, עלינו כעת להתפנות ליצירת המותג של העסק. המותג של העסק כולל את כל הפן העיצובי, שנועד למשוך את הלקוחות הפוטנציאליים אל העסק. ליצירת מותג יש חשיבות רבה במשיכת לקוחות, יצירת "סקס-אפיל" לעסק והגעה לקהלים הרלוונטיים.

מספר דגשים לבניית מותג:

  • בניית שפה אחידה: כאשר בונים את המיתוג לעסק, יש להקפיד על יצירת שפה עיצובית אחידה. בהתייעצות עם גרפיקאי או עם משרד שיווק, יש לייצר שפה עיצובית ייחודית לעסק, שתבליט את הייחוד שלו ותייצר עבורו בולטות במרחב הדיגיטלי.
  • התכתבות עם קהל היעד: לכל אורך תהליך בניית המותג, יש לזכור תמיד את מאפייני קהל היעד שהגדרנו בתחילת התהליך. יש לייצר מותג שיתאים מבחינה עיצובית לקהל היעד של למוצר שלנו.
  • שכירת שירותים מקצועיים: כאשר בונים מותג, רצוי במיוחד להיעזר באנשי מקצוע שמבינים בשיווק עסק ובבניית מותג. תחום בניית המותג הוא תחום שדורש מקצועיות ורגישות רבה, ולכן דרושים אנשי מקצוע מנוסים על מנת לבנות מותג מצליח.

שלב #3 – בניית נוכחות ברשתות החברתיות

בלב כל קמפיין שיווק מוצלח, עומדת נוכחות משמעותית ברשתות החברתיות. כיום, כל עסק חייב להיות נוכח ברשתות החברתיות על מנת למשוך לקוחות ולהרחיב את קהל לקוחותיו. לאחר שאפיינו את מאפייני העסק ובנינו עבורו תדמית ומיתוג, נעבור לפתיחת עמודים ויצירת נוכחות ברשתות החברתיות.

בהתאם לקהל היעד שאפיינו, נבחר את הרשתות החברתיות המתאימות ביותר. לדוגמא, עבור קהל מבוגר יותר תתאים רשת הפייסבוק, עבור קהל צעיר רשת האינסטגרם ועבור קהל במגזר העסקי תתאים רשת הלינקדאין. עבור כל רשת חברתית שבחרנו, נייצר עמוד של העסק, עם פירוט על העסק, תמונות ומידע ליצירת קשר.

לאחר בניית הפרופיל ברשת, חשוב לשמור על נוכחות ערנית במרחב. יש להקפיד על פרסום תדיר, לפחות פעמיים ביום, של תוכן איכותי ורלוונטי עבור קהל הלקוחות הפוטנציאליים של העסק. על מנת לתפעל בצורה שוטפת ונכונה את דפי הרשתות החברתיות, רצוי להתייעץ עם חברת שיווק דיגיטלי או עם מומחה לשיווק עסקי שיידעו לתת טיפים והמלצות ייעודיות לגבי הנוכחות ברשתות החברתיות.

שלב #4 – הפעלת כלים נוספים לשיווק העסק

מעבר לנוכחות ברשתות החברתיות, יש כלים שיווקיים נוספים שרלוונטי מאוד להשתמש גם בהם. כלים אלה ישלימו את המעטפת השיווקית עבור העסק, ויעניקו לו דחיפה של ממש במרחב התקשורתי. להלן מספר כלים חשובים נוספים לשיווק העסק:

  • יצירת אתר: יצירת אתר הוא נדבך משמעותי בכל שיווק עסק. כיום, כל עסק חייב אתר על מנת לקדם את העסק ולהנגיש אותו ללקוחות. האתר מסייע במציאת מידע על העסק ובפרסום שלו יחד עם משיכת לקוחות פוטנציאליים.
  • קידום ממומן: קידום ממומן הוא כלי משמעותי שרלוונטי עבור הרשתות החברתיות ועבור מנועי חיפוש. בעזרת קידום ממומן, ניתן להגיע ישירות אל קהל היעד של העסק דרך הרשתות החברתיות. הקידום הממומן הוא כלי יעיל מאוד ובעל תג מחיר נמוך ביחס לתועלת. על מנת לבצע זו בצורה נכונה רצוי להתייעץ עם מומחה לשיווק דיגיטלי או משרד שיווק עסקי.
  • אופטימליות למנועי החיפוש: מנועי החיפוש הם כלי יעיל ומשמעותי מאוד בשיווק עסק. מומחים לשיווק עסקי יודעים לבצע התאמות ושינויים באתר העסק על מנת להגדיל את הסיכוי שהעסק יופיע במעלה הרשימה כאשר מחפשים במנועי חיפוש כמו גוגל או בינג. הדבר נעשה על ידי שתילת משפטי מפתח בגוף האתר או בעזרת התאמת קוד האתר למנועי החיפוש.
  • פרסום במדיה המסורתית: למרות שבעולמות השיווק העסקי הנוכחות הדיגיטלית היא המשמעותית יותר, ישנו מקום גם לפרסום באמצעי המדיה המסורתיים. אמצעי מדיה כאלה יכולים להיות עיתונים או ערוצי טלוויזיה, וגם מקומונים או עלונים קהילתיים שיכולים להיות רלוונטיים עבור עסקים קטנים.

ההמלצה שלנו – חברת ויוה לה מוזס!

ההמלצה של כותבי המאמר היא על חברת ויוה לה מוזס (Viva la Moses), שמעניקה שירותי שיווק מקצועיים לעסקים. חברת ויוה לה מוזס מובילה בדרוגים במקצועיות ובשביעות רצון לקוחותיה, והיא בעלת נסיון עשיר ומגוון בתחום השיווק העסקי. החברה מנוסה בבניית מותג ויצירת מערך שיווק עסקי יעיל עבור עסקים בכל הגדלים ומכל הסקטורים. לפרטים נוספים הנכם מוזמנים להיכנס לאתר: https://vivalamoses.com

לסיכום:

לסיכום, שיווק עסק הוא תהליך משמעותי שכל עסק חייב לעבור בתחילת דרכו ובמהלך חייו. ישנם נדבכים רבים לבניית מערך שיווק יעיל ומקצועי. על מנת לבצע זו בצורה הטובה ביותר, אנו ממליצים לשכור שירותים של חברת שיווק מנוסה שתדע להעניק שירות מקצועי וברמה הגבוהה ביותר. המלצתנו היא על חבר ויוה לה מוזס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *