ליווי עסקי – המדריך המלא

מעוניינים להקים עסק חדש אך לא יודעים כיצד להתחיל? יש ברשותכם עסק אך אתם נתקלים בקשיים כלכליים? אתם לא לבד. אין ספור יזמים ומנהלים נתקלים באתגרים רבים לפני הקמת עסק וכן במהלך ניהולו השוטף. לכן, ישנן חברות ייעודיות שתפקידן הוא ללוות עסקים. מטרתן של אותן חברות היא לשפר את התהליכים השונים בארגון על מנת שיגשים את היעדים שלשמם הוקם מלכתחילה.

שירותי ליווי עסקי הם שירותים הניתנים על ידי עסק חיצוני במטרה לסייע לעסק שלכם לצמוח מבלי שתצטרכו להעסיק עובדים נוספים לשם כך. שירותי ליווי עסקי נועדו לאתר את הכשלים והחסרונות בניהול העסקי השוטף שלכם על מנת לסייע לכם לייצר פתרונות בני קיימא. שירותי ליווי עסקי רלוונטיים לסוגי מחלקות ובתי עסק רבים, לרבות משאבי אנוש, טכנולוגיית מידע, שירות לקוחות ועוד.

ברי כי מנהלי החברה, עובדיה ובעל השליטה בה מכירים אותה ואת התחום שבו היא פועלת בצורה הטובה ביותר. אף על פי כן, מנקודת המבט העסקית, ישנם יתרונות רבים בהסתייעות בחברות מקצועיות אשר מספקות שירותי ליווי עסקי. על מנת שתהליך הליווי יתנהל על הצד הטוב ביותר, חשוב כי מנהל החברה והיועץ העסקי יעבדו בשיתוף פעולה.

עם שירותי הליווי העסקי ניתן למנות שירותי תמיכה לעסקים (BSS), שנחשבים על פי רוב לשירותים הקשורים לטכנולוגיית מידע (IT). בתי עסק רבים שוקלים להיעזר במערכות תמיכה עסקית מטעם צדדים שלישיים על מנת ללמוד על הטכנולוגיות העדכניות ביותר בתחום ה-IT שתסייענה להם לצמוח. שירותים אלה נועדו על מנת לוודא כי העסק הרלוונטי מפעיל את הטכנולוגיה החדשנית ביעילות.

כיצד שירותי ליווי עסקי יכולים לסייע לכם?

שימוש בשירות ליווי עסקי יסייע לכם להרוויח כסף באמצעות חיסכון בזמן. כך, גורם שלישי יבצע בשבילכם את העבודה השחורה, ואתם תוכלו להתרכז במשימות חשובות באמת, שייצרו הכנסה עבור העסק שלכם. שירותי תמיכה לעסקים מוסיפים ערך לעסק שלכם, בכך שהם מאפשרים לכם להקדיש את המשאבים שלכם למשימות החשובות ביותר.

ואכן, חברות גדולות מחפשות בצורה מתמדת אחר דרכים לייעל את פעילותן, ומיקור חוץ היא דרך יעילה ופופולרית לעשות זאת. מיקור חוץ הוא העברת חלק מן השירותים שמסופקים באופן מסורתי על ידי העסק לצד שלישי. עסקים קטנים שמעוניינים להישאר "רזים" ויעילים עוברים לעתים קרובות למודל של מיקור חוץ. שירותי ליווי עסקי שונים כוללים אף הם מיקור חוץ של שירותים מסוימים שהחברה מציעה.

על פי ההערכה, שוק שירותי התמיכה העסקיים העולמי צמח מ-561 מיליארד דולר בשנת 2021 ל-621 מיליארד דולר בשנת 2022. יש בכך כדי להמחיש את הפופולריות הגואה של תחום הליווי העסקי.

מהם היתרונות של שירותי ליווי עסקי?

  • יתרון מס' 1 – צמצום הוצאות –

שירותי תמיכה עסקיים מקצועיים מציעים לארגונים עסקיים אך ורק את אותם שירותים שמסייעים להם להצליח ומייצרים צמיחה. לכן, הסתייעות בשירותי תמיכה לעסקים מאפשר לעסק להוזיל את עלות העסקת העובדים במשרה מלאה ולהתייעל. כתוצאה מכך, עלויות התחזוקה השוטפות של העסק יורדות אף הן ומסייעות לייעל את העסק.

  • יתרון מס' 2 – אופטימיזציה –

שירותי תמיכה עוזרים למנוע בעיות תפעוליות, לשלב אסטרטגיות פעולה חדשות ולייעל את השימוש בטכנולוגיה ובתהליכים אחרים בתוך הארגון.

  • יתרון מס' 3 – הגדלת רווחיות העסק שלכם –

הסתייעות בשירותי ליווי עסקי מסייעת לבתי עסק לייצר הכנסות על ידי התמקדות במשימות רווחיות ובניית קשרים אסטרטגיים לצורך התרחבות עתידית.

  • יתרון מס' 4 – שירות לקוחות טוב יותר –

שירותי ליווי עסקי מאפשרים לחברות לנהל טוב יותר את שירות הלקוחות שלהן על ידי אספקת ערוצי תמיכה מרובים שניתן להשתמש בהם כדי לחזק את הקשרים שבין העובדים לבין הלקוחות. ברגע שהלקוחות יקבלו את ההרגשה שקולם נשמע ושיש מי ששומע אותם, הם צפויים להישאר נאמנים לעסק. שביעות רצון מוגברת של הלקוחות מעלה אף היא את היוקרה של העסק ומסייעת לצמיחתו.

מהם שלבי הליווי העסקי?

  • שלב ראשון – אבחון בית העסק וביצוע הערכת מצב –

ראשית, רצוי לנתח את המצב הנוכחי של בית העסק הן בפן ניהול הכספי והן מבחינת התכנית העסקית שלו. על היועץ העסקי לזהות את החסרונות והבעיות של העסק ולחוות את דעתו – אילו אספקטים בעסק מתנהלים באופן תקין ואילו פחות, האם בית העסק מממש את הפוטנציאל שלו וכיוצא באלה.

  • שלב שני – גיבוש תוכנית עבודה –

בשלב זה, על היועץ העסקי להבנות תוכנית עבודה ייעודית לניהולו של העסק. במסגרת תוכנית זו, יש להגדיר ולפרט את כלל היעדים שבית העסק מעוניין לעמוד בהם, וכן את יעדי התוכנית. בנוסף לאמור לעיל, על התכנית להתייחס גם לפעולות שנדרש לבצע על מנת להגיע לאותם יעדים.

  • שלב שלישי – יישום התוכנית –

במסגרת שלב זה, יש לארגן את כל האינפורמציה שהפיק היועץ העסקי על מנת להוציא לפועל את תוכנית העבודה.

  • שלב רביעי – ניהול בקרה שוטפת –

חברות המספקות שירותי ליווי עסקי מבצעות בקרה על ניהולו השוטף של העסק. במסגרת שלבי הבקרה, יש לערוך תכנון מחודש במידה שכלל יעדי התוכנית שאותן הגדיר היועץ העסקי לא הושגו.

מדוע כדאי לפנות לשירותי ליווי עסקי?

יועצים מקצועיים מתמצאים במושגים עסקיים, בעלי חשיבה ביקורתית ויכולת איתור בעיות ומחזיקים בכלים הנדרשים על מנת לפתור אותן. כחלק מעבודתם, יועצים עסקיים דואגים לארגן את פעילותו השוטפת של העסק, על מנת שמנהליו ועובדיו יוכלו לעבוד בשקט ושלווה. על התהליכים שאחראיים עליהם היועצים העסקיים ניתן למנות הנעת עובדים, ייעוץ פיננסי, ליווי שוטף ועוד. יועצים עסקיים מגיעים מבחוץ, וקל להם לזהות את הבעיות השונות בחברה, משום שהם אינם חלק אינטגרליים מהארגון. יועצים עסקיים מקצועיים מפתחים התמצאות בתחום עיסוקם של לקוחותיהם ולומדים להכיר את הסביבה התחרותית שבה הם פועלים. כך, מסייעים יועצים עסקיים לכוון עסקים לנתיבים הנכונים להם.

חברת ויוה לה מוזס – ליווי וייעוץ עסקי לאורך כל הדרך

חברת ויוה לה מוזס נולדה כתוצאה משיתוף פעולה של עסקים משפחתיים ממגזרים מקצועיים שונים על מנת להוציא לפועל חזון ירוק יותר. החברה הוקמה מתוך מודעות לאתגרים העומדים בפני כוכב הלכת שלנו כיום, לרבות שינויי אקלים, דילול משאבים, זיהום אוויר וירידה במגוון הביולוגי. כתוצאה מכך, החברה מספקת שירותי ליווי עסקי לחברות בעלות חזון אקולוגי.

עם השירותים שמציעה חברת ויוה לה מוזס ניתן למנות, פרסום ושיווק באינטרנט, השקעות בעסקים ירוקים ונדל"ן ירוק. החברה לוקחת חלק פעיל בהאצת המעבר לכלכלה ירוקה באמצעות השקעה בעסקים ירוקים קטנים עד בינוניים בכל המגזרים. השקעה בחברות העוסקות בדרכים עסקיות ירושות יותר מהווה נקודת מוצא לקראת חדשנות בת קיימא. חברת ויוה לה מוזס רואה בחברות שבהן היא משקיעה שותפות לכל דבר ומעניקה להן שירותי שיווק, פרסום וליווי עסקי מקיפים.

בשבע השנים האחרונות, מנהלת ומפתחת משפחת מוזס עסקים ירוקים מדרום אפריקה. עם עסקים אלה ניתן למנות את חברת TRIPPLE E – חברת ייעוץ לעסקים קטנים עד בינוניים, חברת E. M. E. T – חברת נכסים ונדל"ן וחברת I W G – חברת מחזור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *